Inventura

Je tu poslední den roku 2022 a to je ten nejlepší den připomenout si, co nás v roce letos potkalo, čeho se členové Winners účastnili a jaké emoce se nám vryly do paměti 😊

Nový rok jsme ještě v doznívajících omezeních oslavili společně s partou nadšenců a vyběhli virtuálně do Říma… Rozděleni do dvou týmů BOMBARDINA a CAPPUCCINA jsme zdolali téměř 1700 km a protože  jsme to zvládli v rekordním čase , někteří z nás  „běželi“ i cestu zpět .
Tyto virtuální běhy se velmi osvědčily v době vládních omezení, kdy to bylo často jediné „společné” běhání… a při něm se vytvořila krásná parta vzájemně se podporujících běžců, kteří se často nikdy neviděli. Takové věci nás těší a naplňují myšlenku našeho klubu: Každý pohyb se počítá! 👌

V únoru se již tradičně konal „Winners Winter Camp“ – prodloužený víkend ve znamení běžeckého lyžování. Letos jsme ho strávili v Jilemnici a bylo to opět skvělé a plné naběhaných kilometrů. Sněhu bylo tentokrát plno, takže jsme si ho společně moc užili!

Na přelomu března a dubna jsme ve spolupráci s městem Znojmem pořádali akci JARNÍ DNY ZDRAVÍ.
Nejprve jsme se věnovali našim malým běžcům. Připravili jsme jim válečnou stezku od Znojemské přehrady na Kraví horu, kde na ně na samém vrcholu čekal velký indiánský náčelník Sedící býk 😃 Každý, kdo tuto nelehkou trasu jakkoli zvládl, byl odměněn pravou indiánskou čelenkou. Naší odměnou pak byl pohled na spokojené děti a překrásně osvětlené město cestou dolů, kde na všechny čekalo opékání špekáčků a pohoda u ohně.
Další den se vyznavači turistiky vydali na přibližně 14 km vycházku v okolí Vranova. I když nám počasí zrovna nepřálo, cestou z Benátek, kolem Ledových slují, Pašeráckou stezkou na Hardeggskou vyhlídku a do Čížova jsme si společně užili pohodu a úsměvy.
Jarní dny zdraví jsme jako vždy zakončili cyklistickou vyjížďkou… Trasa tentokrát vedla z Lesné do Podmolí a zpět do Znojma. Počasí ani tentokrát nebylo úplně jarní, ale když se sejde prima parta stejně naladěných lidí, tak to nemůže dopadnout špatně.

Duben je měsíc naplněný závodním během a cyklistikou.

Štěpán Zukal se rozhodl běhat závody s větším převýšením a velmi se mu v této disciplíně daří.  Běhej lesy Lednice a Vysočina jsou pro něj přípravnými závody. V Lednici Štěpán zdolal trasu 21,5km v čase 1:43 hod čímž si výrazně zlepšil svůj traťový rekord.

Naši bajkeři Jirka Kučera a Petr Vojtíšek si první letošní závodní kilometry ukousli na Chřibské 50. Zajeli krásný závod ke své i naší spokojenosti.

Jedním z běžeckých závodů, kterých se naše běžkyně účastní již od jeho prvního ročníku, je čistě holčičí štafetový závod NoMenRun. Letos jsme měli na startu dokonce dva 🏃 týmy a trasu o délce 88km s 2500 nastoupanými metry zdolaly oba na výbornou, ve zdraví a parádní náladě. Tým Znojmačky (druhý team Winners) se z celkových 119 klasifikovaných týmů umístily na neuvěřitelném 20. místě 👏 s časem 8:47 a Winnersky na 61. místě 👌 s časem 9:37.

Ve stejný víkend v Únanově probíhal závod Pohoda Run, kde se Shannon postavila na stupínek nejvyšší a Pavel Dufek získal 4. místo v kategorii.

Koncem dubna startuje tradičně v Berouně seriál závodů horských kol KOLO PRO ŽIVOT, kde si Jirka dojel pro stříbrnou medaili a Petrovi unikla jen o kousek a dokončil na 4 místě.

Předposlední dubnový víkend začala v Mörbisch am See u jezera Neusiedlersee silničářská sezóna 🚴 cyklistických závodů. Ti nejlepší, přesněji 20% nejrychlejších startujících, se mohlo v tomto 126km dlouhém závodě nominovat na letošní UCI Mistrovství světa amatérů v italském Trentu. Nominační medaile si z Rakouska dovezli naši Luboš Peszat a Zdeněk Brabec.

Duben, a to přímo „na čarodějnice“, jsme zakončili naším novým štafetovým závodem POHÁDKA. Na tuto akci jsme patřičně pyšní, jelikož se nám podařilo vymyslet a zorganizovat úžasný závod v překrásném prostředí, a i proto se této akci věnujeme v samostatném příspěvku.

A máme tu květen – měsíc našeho srdečního závodu VLTAVA RUN.

Závodu, kde nejde o jednotlivce, ale celý 12členný tým, který přes 30 hodin společně sdílí dobré i zlé, než zvládne uběhnout dnem i nocí 360 km z Šumavy do Prahy…

Letos to byl opravdový adrenalin od samého počátku, protože nám ráno v den odjezdu onemocněl jeden člen týmu 😦 Ale jelikož jsme parta opravdu vzácná, tak Zdeněk z cyklo sekce nenechal běžce na holičkách a sedl společně s námi do auta směr Šumava, zvládnout tento opravdu nelehký závod.
Vše bylo naprosto perfektní a všichni ve zdraví a s úsměvem na tváři proběhli cílovou páskou v čase 33:01:24, což nám ve výsledcích přineslo 119. místo celkově (z 299 týmů) a v kategorii mix 107. místo (z 274 týmů). Ale v tomto závodě nejde vůbec o čísla… jde o souznění celého týmu, o podporu, dodávaní odvahy a sil k překonání často nelehké trasy a za jakéhokoli počasí.
Každý ročník toho závodu si vždy moc užijeme, a ještě dlouhou dobu po závodě surfujeme na vlně euforie…  …a těšíme na další ročník 😍

Poslední květnové víkendy byly ve Winners bohaté na medaile …

Na Májovém běhu v Hrušovanech si pro zlatou doběhla naše běžecká raketa Lada Szabó.

Zlaté poháry si ve svých kategoriích z bajkového  závodu Kolkolem Vémyslic dovezli Petr Vojtíšek z 30km tratě a Jiří Kučera z 50km.

Lada a Marek se zúčastnili Českorakouského běhu v Mikulově. A byli hodně vidět

Marek ve své kategorii vyhrál zlatou medaili a Ladě vítězství uteklo o kousek, a skončila na druhém místě v kategorii

A kluci cyklističtí se taky vydali závodit. Tentokrát na KELLYS Mamut Tour. A i tady provětrali naše barvy na bedně Jirka Kučera si odvezl ZLATOU

V sobotu 4.6. jsme se zúčastnili dvou akcí. Jedna skupinka běžců se zúčastnila posledního závodu Znojemského běžeckého poháru – Lahofer Run.

Počasí závodníkům přálo – snad až moc. Bylo opravdu horko, přesto se s tratí ve vinicích všichni poprali na výbornou. Dita a Simča se ve svých kategoriích umístily na 2. místech, Marek skončil na neoblíbeném 4. místě. Všichni si ale oproti minulému roku vylepšili traťové rekordy

Simča se navíc umístila ve Znojemském běžeckém poháru na krásném 2. místě.

Druhá skupinka našich běžců se vydala na podnik v rámci běžeckého seriálu Běhej lesy. Tentokrát byla na řadě Vysočina.

Jeden z nejtěžších závodů celého seriálu – trailový závod s velkým převýšením. K tomu několik dní před závodem (a nakonec i během závodu) intenzivně pršelo, tak to opravdu nebyl závod pro “voňavky”

Lenka a Tomáš si zaběhli kratší trať – 12,7 km s 360 nastoupanými metry.

Borcem dne však byl náš Štěpán Zukal, který se rozhodl uběhnout dlouhou trasu – 42,3 km. Na té ho čekalo 973 výškových metrů a spousta kamenů, kořenů a bláta. Celou trasu uběhl za neuvěřitelné 4 hodiny a 34 minut.

Další červnový víkned  se vydali na závody naši kluci cyklističtí 🚴‍♀️

Na Jirku a Zdendu tentokrát čekaly hodně kopcovité závody.

Jirka se zúčastnil Bike Valachy a byla z toho “BEDNA” se stříbrnou medailí 🥈

Zdeněk se vydal do Prahy na l´Etape Czech Republic by Tour de France. Na start závodu dlouhého 140 km se postavila zhruba 1000 závodníků. Mezi účastníky nechyběly hvězdy typu Andy Schleck, Martina Sáblíková nebo Zdeněk Štybar.
Zdendovi se nakonec podařilo umístit se ve své kategorii na 14. místě 😎

Občas je potřeba zkusit něco jiného a vykročit za své komfortní zóny 🤪

Ladě a Simči se to opravdu podařilo, když přijaly pozvání našeho rakouského kamaráda Christopha Faschinga a zúčastnily se běhu do kopce – který pořádá ULC Horn v Národním parku Thayatal.

Na první pohled samozřejmě trasa o délce 7,5 km vypadá jako pohodový závod, ale na této trase běžce čekalo zhruba 300 nastoupaných metrů.

Přesto si z toho nadmíru náročného závodu naše krásky odvezly stříbrnou 🥈 a bronzovou 🥉 medaili!

A tímto jsme ukončili jarní běžeckou a cyklistickou závodní sezónu a vyrazili na náš první  Winners Summer Camp, tedy letní soustředění.

Již několik let jezdíme v zimě na běžky a letos jsme se rozhodli vydat se v závodní přestávce na kondiční soustředění i v létě. Vybrali jsme si místo „České Kanadě“ – a Mlýn Vnorovice nás nadchnul. Toto nádherné místo na břehu Dyje určitě navštívíme v dalších letech znovu.

Opravdu jsme si to užili: 🏃 běhali jsme … 🚴 jezdili na kole … 🧘 jógovali …. 🥾 trackingovali … 🤸‍♂️ kruháčovali … ⚽fotbálkovali … baštili …. smáli se …. no prostě … MĚLI JSME SE BÁJEČNĚ 😃
A přitom jsme se důkladně připravovali na druhou část sportovní sezóny 💪😊

Na konci prázdnin se Štěpán postavil na trať malého Svrateckého maratonu. Obtížnou trať v délce 32km, která pro něj byla tréninkovou přípravou na vrchol sezóny, uběhl tak, jak měl od svého trenéra předepsáno a potrénoval nejen nohy, ale i psychiku. Pro přípravu na vrchol letošní sezóny dělá Štěpán opravdu všechno a nám nezbývá než smeknout a tleskat – jsme na něj PYŠNÍ!!!

A máme tu září a po roce zase Tour de Zeleňák

Neuvěřitelný závod. Celé městečko fandí, na trati jsou jako doprovod televizní kamery, a tak je možné na náměstí na velkoplošné obrazovce a na internetu sledovat přímý přenos závodu i s komentářem. Po závodě nechybí doprovodný program – koncert několika hudebních skupin do pozdních večerních hodin. V Rumburku to prostě žije.

Tento závod začal sázkou! V restauraci Zelený strom v Rumburku sedělo u piva 12 „statečných“. Psal se rok 1984 a místní borci Zdeněk versus Vincek: kdo komu ujede na kole? Dohoda, že objedou Šluknovský výběžek kolem dokola, ostatních deset je doprovázelo včetně doprovodné Babety, zastávky v hospodách, to byl nultý ročník. A příští rok už jich jelo 40…

Letos se konal už 38.ročník a náš Zdeněk si v tomto pro něm oblíbeném závodě dojel pro stříbrnou 🥈 medaili!

Hned následující den se Zdeněk přesunul z Rumburku do Svijan, aby se postavil na start tradiční velké ceny pivovaru Svijany, která se jede v rámci seriálu Extraliga Masters. Tento víkendu byl pro Zdeňka úspěšný, protože i ve Svijanech vystoupal na podium, tentokrát pro bronzovou 🥉 medaili.

Poslední zářiový víkend patřil (opět) Wachau – vinařské oblasti v blízkosti rakouského Kremsu.

Tuto oblast mají naši sportovci velice rádi, a to jak cyklisti, tak běžci. V polovině července se zde pravidelně jezdí silniční závod Raiffeisen Power Radmarathon – závod, ve kterém naši zástupci startují už 6 ročníků po sobě. A téměř vždy úspěšně. Letos se ovšem ke Zdeňkovi obrátilo štěstí zády 🙄 a musel na trati řešit technické potíže, které ho připravily o možnost bojovat o cenné kovy.

V září se v oblasti Wachau koná běžecký závod, respektive „závody“ – od maratonu, přes půlmaraton až po 11kilometrovou distanci. Závody mají různá místa svých startů, ale cíl je pro všechny stejný – Krems. Letos byl tento závod poslední přípravou třeba pro naši Ditu a Lenku, které se celé léto připravovaly na Třeboňský maraton. Obě dvě, ale i Simča, Petra a Tomáš se postavili na start půlmaratonu a Zuzka na „čtvrtmaraton“ tedy 11kilometrový závod.

Zuzka si zaběhla svůj nejlepší čas na 10km 👏 a i výsledky ostatních našich běžkyň byly příslibem pro Třeboň…

Třeboňský maraton se koná již pravidelně v polovině října a za Winners se do kraje rybníků vydala Lenka, Petra, Zuzka a Dita. Bohužel, Tomášovi přípravu na závod narušila nemoc 🙄 a tak se účastnil pouze jako divák a člen support-teamu společně se Zdendou.

Ani Lenčina a Petřina příprava neproběhla bez vlivu nemocí a viróz a proto obě zvolily „pouze“ půlmaratonskou distanci.

Zuzka si znovu zlepšila svůj čas na 10 km trase a Lenka s Peťou si zvládly půlmaraton v solidním času 👌

Třeboňský maraton se stal vstupní branou mezi opravdové maratonce pro naši Ditu Lecianovou . Několikaměsíční svědomitou kondiční přípravu i “trénink hlavy” zúročila v Třeboni, kde 42,195km dlouhou vzdálenost zdolala průměrným tempem 5:47min/km a do cíle dorazila za 4:04:24 hod! 👏

Dituš potvrdila, že patří mezi nejlepší tempařky Winners Znojmo a my jsme na ni hrozně pyšní 🥰

Ve stejný víkend se Štěpán Zukal zúčastnil Ultramaratonu Zapomenuté hory: pro běžné smrtelníky hrůzostrašných 46km s 2000 nastoupanýmy metry zdolal  za vynikajících 6:21hod 👏💪
V posledním roce Štěpán opravdu intenzivně trénuje a jeho výkony se tak neuvěřitelně posouvají výš a výš.

Na konci října se opět o slovo přihlásily Dny zdraví, v jejichž rámci jsme uspořádali již 4. ročník CityTrailu Pod lampami. Ale nechyběl ani turistický výšlap a výběh, tentokrát z Podmolí do Znojma, noční výlet s čelovkami pro rodiče s dětmi a sportovní víkend jsme zakončili cyklovyjížďkou.

Při psaní těchto řádků nás jednak naplňuje pýcha, co vše jsme letos zvládli a dokázali a taky pocit natěšení na ten rok příští. A je na co se těšit: na štafetových závodech NomenRun a VltavaRun budeme letos mít hned 2 týmy, cyklističtí silničáři se pilně připravují na Mistrovství světa ve skotském Glasgow a naši nováčci se už 1.dubna postaví na start svého prvního půlmaratonu. A to je jen střípek z toho, co nás v sezóně 2023 čeká…
Ale o tom zase jindy…………… 😉